Per altra banda, avui hem posat en comú tot lo treballat fora del horari lectiu. Cadascun de nosaltres tenia que llegir la lectura i extreure aquelles idees que creien més important. Dóna la casualitat de que la lectura, titulada “Internet en el Aula. Aplicació didàctica de Internet” i publicada a la revista Crítica nº959, que nosaltres van escollir va ser escrita per el nostre professor. A l' hora de parlar amb el professor sobre el contingut del escrit hem pogut saber millor el que ell volia transmetre en el seu article. Les seves inquietuds anaven adreçades al fet de que avui dia s' inverteix més en infraestructures informàtiques que no pas en la formació del professorat. També incideix en el fet de que hauria de haver una mayor inversió en programes informàtics que ajudin a crear una interacció entre l‘alumnat, com ara els blocs, les WIKIS o els Moodle.
Tota aquesta la conversació amb el professor em va suscitar una qüestió... realment els professors tenen una veritable inquietud per aprendre a dominar les eines informàtiques?...o bé és un fet imposat des de la administració. La veritat és que en la majoria dels casos l'aspecte econòmic, el fet de poder guanyar una mica més per realitzar els cursos i així aspirar a cobrir vacants amb una mayor responsabilitat, prima per sobre de les inquietuds pròpies d' una persona que vol saber més sobre un aspecte en concret. Una persona motivada per aspectes econòmics, sota el meu punt de vista, te una motivació caduca…mentre que una persona que vol aprendre per sí mateix, on la motivació be donada per allò que esta aprenent…la motivació és molt més sòlida i duradora. Crec que el futur de l’aplicació de les TIC a l’àmbit educatiu es trobar condicionat a aquest fet i que no ser fins que els mestres vulguin aplicar per iniciativa pròpia les TIC en l’ entorn educatiu quan les noves tecnologies tinguin el seu veritable potencial en l’ educació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada